Josomid i jo

Gràcies, Josomid pel teu comentari sobre les identitats juganeres. Crec que les preguntes que em fas mereixen un post com a resposta, a més, t’ho vaig prometre. El que volia plantejar era precisament que identitat, subjecte i cos són elements que, en el nostre sentit comú, constitueixen la persona. En aquest sentit i com expresses tu mateix, ets una identitat a la xarxa i ets també un cos físic, que vaig tenir el plaer de conèixer quan et vaig visitar a l’exposició, el que no tinc tan clar és que siguis un subjecte. La teva subjectivitat, sospito, és una subjectivitat col·lectiva i distribuïda, potser ets com un Pinoxo que busca la seva fada padrina.

El que em resulta curiós és que en la meva proto-classificació sobre els jocs de la identitat, participes en tots ells. T’amagues darrera d’una màscara fent-te passar per un maniquí anònim, sense rostre. Simules un personatge en un metavers que has imaginat com a “real” -sense comptar amb el teu doble a Second Life- i jugues a expandir i espectacularitzar la teva identitat en diferents plataformes i xarxes socials a Internet. En aquest sentit, penso que estàs complint amb els teus objectius, ja que jugar amb la identitat és una forma pràctica de reflexionar sobre qui som i com ens construïm i ens construeixen en la xarxa i en la nostra vida quotidiana, ja que recorda que vaig intentar mantenir que Internet no és un món a part, sinó una part d’aquest món i de la nostra experiència i per tant, de la vida quotidiana de molta gent. Qui som jo? A mi també m’agradaria saber-ho! Però pel camí… fem bona parella, eh?! 🙂

2 comentarios en “Josomid i jo”

  1. Hola Elisenda, trob que feim bona parella, tens tota la raó. Gràcies per contestar la meva pregunta, estava una mica preocupat per si realment el que estic fent a la xarxa m’ajuda a guanyat visibilitat, credibilitat o reputació, o si m’allunya del meu objectiu: demostrar que no sóc un simple maniquí. Però pel que dius, crec que no vaig a la deriva.
    El fet que me contratassin per ser l’amfitrió i cronista d’aquesta exposició crec que és indicatiu que tenc un perfil atraïent als altres. Espero treballar molt temps dins aquest projecte. Això depèn tant del que jo digui i faci, com del que altres diguin o facin en relació a mi i al projecte. Per això són molt interessants els comentaris que m’anau fent, m’ajuden a conèixer on estic, cap on vaig, què funciona i què no funciona en aquest procés.
    Gràcies pel teu post i per penjar aquesta foto. Amb el teu permís la penjo també en el meu bloc i fotoloc.

Responder

